Nieuw thema de kapper groep 1/2/3

Beste ouders/ verzorgers van groep 1/2 en 3,

Vandaag zijn we gestart met een nieuw thema, namelijk: de kapper!
We gaan verschillende dingen over dit beroep ontdekken. Misschien voor sommige kinderen wel passend bij het thema van de Kinderboekenweek: worden wat je wil! We gaan op de gang onze eigen kapsalon inrichten en van alles leren over wat je doet als kapper, maar ook wat je als klant moet doen.

Morgen (dinsdag 28 september) gaan de groepen 1/2 naar een echte kapper! Hier mogen ze even binnen kijken en vragen stellen aan de kapper.

Graag zouden wij uw hulp bij het volgende willen:

Lege flessen shampoo/haarlak/gel etc.

Als uw kind thuis een kap- en make-up pop heeft, zou dat erg leuk zijn om mee te kunnen spelen.

Misschien kunt u ook wel wat elastiekjes/haarspeldjes missen?

Wij zijn benieuwd wat voor een mooie kapsels er allemaal zullen ontstaan! ;)

Voor groep 1/2: in de bijlage vindt u de doelenposter voor dit thema.
Voor groep 3: in de bijlage vindt u de doelenposters voor kern 2 van veilig leren lezen. U krijgt komende week ook het nieuwe setje leeswerk mee. Voor rekenen komt de doelenposter op een later moment, want deze blokken duren langer.

Vriendelijke groeten,
de onderbouwjuffen