De Akker wordt .... basisschool De Hortus!

Met ingang van het nieuwe schooljaar fuseert De Akker met De Populier. Een nieuwe school vraagt om een nieuwe naam. Na het afronden van het fusieonderzoek zijn wij aan de slag gegaan met het vinden van dé naam die past bij onze nieuwe school.

In de zoektocht naar een naam hebben we kaders gesteld waar de naam aan zou moeten voldoen. Dit zijn:

De naam past bij onze belangrijkste pijler(s): breed aanbod voor alle kinderen; van extra ondersteuning tot HB / werkplezier

De naam is stevig en ambitieus (niet ‘door de knieën’)

Unieke (en nieuwe) schoolnaam

Pré: associatie met groen van Boskoop

Na het verkennen van suggesties van leerlingen, ouders en collega’s is een naamgroep gevormd met medewerkers en ouders, waarbij we hebben gelet op bovenstaande kaders plus hoe de naam klinkt en er visueel uitziet.

De naam die het is geworden is ‘basisschool De Hortus’. Dit stamt af van het Latijnse Hortus Botanicus; een botanische tuin die zich meestal in de omgeving van een universiteit bevindt en oorspronkelijk bedoeld was voor het bestuderen en beschrijven van verschillende plantensoorten. Er is expertise nodig om iedere plant op zijn eigen manier te laten groeien. We vinden de naam stoer en ‘op niveau’ klinken – er klinkt ambitie in door- én ten slotte zijn wij de eerste school in Nederland met deze naam!

Als team van de nieuwe school kijken we ernaar uit van De Hortus een prachtige school te maken!

Met reclamebureau Buro Toob uit Alphen aan de Rijn zijn we aan de slag gegaan met het logo van de nieuwe school. Met trots presenteren wij het hierboven!

De wortels staan voor het geven van een stevige basis aan kinderen door goed onderwijs.

Het hart staat voor persoonlijke aandacht en werkplezier die zorgen voor een prettige sfeer, een veilige omgeving.

Dit zorgt voor groei van ieder kind, een goede basis voor de toekomst; het stekje.

Dit zijn de uitgangspunten die de basis zijn voor het onderwijs op De Hortus. Deze zijn afgelopen twee jaar in het fusieonderzoek ontstaan.

Binnenkort zal de nieuwe website gelanceerd worden en zullen wij Boskoop kennis laten maken met de nieuwe naam van onze school. Wij houden u hiervan op de hoogte!

Het beeldmerk van ons logo (de cirkel) is een meer abstracte weergave die we gebruiken voor bijvoorbeeld social media.

Wij kijken ernaar uit u te ontmoeten! Kom gerust langs om kennis te maken en voor een rondleiding op onze school!

logo hortus logo hortus
PR formule PR formule