Fijne kerstvakantie!

Beste ouder(s), verzorger(s),

De kerstvakantie voelt altijd als een mijlpaal in een schooljaar. De eerste maanden zitten erop, de groepen kennen elkaar, de eerste successen kunnen gevierd worden en de ontwikkelpunten zijn duidelijk. Dit jaar voelt dit nog meer zo dan anders, omdat het niet alleen de eerste maanden van ’een’ schooljaar zijn, maar van ONS eerste jaar van De Hortus.

Er is veel gebeurd deze maanden. De kinderen hebben elkaar leren kennen en zijn een groep geworden. Dit werd afgelopen weken versterkt toen er ’nieuwe’ klasgenoten bijkwamen van de Ichtusschool die in de verdrietige omstandigheid kwamen dat hun school onverhoopt ophield te bestaan. De kinderen hebben deze nieuwe klasgenoten meteen omarmd en in deze groepen hebben we een nog steviger groepsgevoel zien ontstaan.

Tijdens het kerstfeest gisteravond startten we als complete school bij het podium van de bovenbouwlocatie. Wat mooi om met elkaar samen te zijn! We zagen optredens en besloten met een lied dat juf Ellen had geschreven en door de hele zaal werd meegezongen. Kippenvel! Terwijl de kinderen in de groepen smulden van alle hapjes die werden gedeeld met elkaar, kwamen ouders op het plein samen bij vuurkorven en genoten van een glühwein of iets anders lekkers. De sfeer zat er goed in en was een waardevolle ontmoeting, iets om vaker te doen in het nieuwe jaar.

Het team heeft afgelopen maanden hard gewerkt. Samen bouwen aan een nieuwe school is een prachtige, maar ook energievretende klus. Dit kun je alleen goed doen als je het samen doet, er vertrouwen is in elkaar en de sfeer goed is. We hebben afgelopen maanden veel overlegd, af-, aan- en uitgesproken, weleens gehuild, maar vooral heel veel gelachen! Dat bleek gisteren tijdens de kerstborrel weer. Ik ben enorm trots op ons team, niet meer het team van de nieuwe school, maar van ONZE school; De Hortus!

Namens het team wil ik u bedanken voor het vertrouwen in ons, de samenwerking, het meedenken in oplossingen, het geven van kritiek en complimenten. Met plezier en vertrouwen gaan we na de kerstvakantie verder, maar nu eerst...... een hele fijne kerstvakantie & alle goeds voor het nieuwe jaar!

Vriendelijke groet, namens ons team,

Martine Schonenberg

christmas christmas