• AANMELDEN NIEUWE LEERLING
  • OVER DE HORTUS
  • WIE WIJ ZIJN
  • HOE JE ONS HERKENT
  • TEAM
  • SCHOOLTIJDEN
  • GROEPEN
  • PEUTERGROEP EN BSO
  • DOCUMENTEN
  • OPEN OCHTEND
  • NIEUWE LEERLING
  • BESCHIKBARE PLEKKEN
  • COMMUNICATIE
  • OUDERVERENIGING
  • MEDEZEGGENSCHAPSRAAD
  • VERLOF AANVRAGEN

WIE WIJ ZIJN

Wie wij zijn hebben wij visueel gemaakt in een 'formule' die zichtbaar is in ons logo. Deze formule bestaat uit de wortels + het hart = het stekje en dient als uitgangspunt in on dagelijks handelen. 

Stevige basis; de wortels

Wij stemmen wij ons onderwijs zo goed mogelijk af op de behoeften en de mogelijkheden van kinderen. Afstemmen betekent voor ons dat leerkrachten goed naar ieder kind kijken, luisteren en doorvragen. Kinderen worden bij hun eigen onderwijsleerproces betrokken, zij voeren regelmatig gesprekken met de leerkracht, zodat zij weten ‘waar ze staan’ en wat hun persoonlijke ontwikkelingsdoelen zijn. Onze leerkrachten laten de lessen in stijl, hoeveelheid en moeilijkheidsgraad aansluiten bij de leerbehoefte van het kind. Zij dagen zichzelf en de leerlingen uit om het beste uit zichzelf te halen. Wij reflecteren op de persoonlijke groei, waardoor kinderen vertrouwen in en zicht op de eigen mogelijkheden krijgen.

 

Persoonlijke aandacht en werkplezier; het hart

Werkplezier is een voorwaarde om tot groei te komen. Wij hebben aandacht voor alle kinderen, stellen het kennen van jezelf en de ander centraal, zodat we begrip hebben voor elkaar. De wereld van nu kenmerkt zich door snelheid. Wij bieden een balans tussen in- en ontspanning. We begeleiden kinderen op een positieve en waarderende manier bij het ontdekken wie ze zijn, waar ze goed in zijn, wat ze (nog) moeilijk vinden en wat hen motiveert. We leren kinderen de wereld en de ander open en met respect tegemoet te treden.

 

Groei van ieder kind; het stekje

Na acht jaar op De Hortus hebben kinderen een stevige basis opgebouwd om verder te groeien in het voortgezet onderwijs. Zij kijken met plezier terug op hun basisschooltijd. Kinderen kennen zichzelf en gaan respectvol om met anderen. Zij hebben zich tot zelfbewuste, oplossingsgerichte jonge burgers ontwikkeld die klaar zijn voor een volgende stap op hun nieuwe school. Na de basisschooltijd op De Hortus is een kind:
Zelfbewust; het kent zijn/haar talenten en weet waar zijn/ haar uitdagingen liggen.
Sociaal vaardig; het kan contact maken met anderen en hierbij zichzelf blijven
Respectvol en open naar de omgeving en in nieuwe situaties
Trots op zichzelf en gaat het met vertrouwen naar het VO.

 

 

Agenda

lesvrije week - leerlingen vrij

10 juni 2025

Doordraaimiddag

17 juli 2025 - 13:30 uur

12:15 uur - middag vrij start zomervakantie

18 juli 2025 - 12:15 uur

Contactgegevens

Basisschool De Hortus
Populierenhof 2 en 10
2771 DG Boskoop
t: 0172-215912
directie.hortus@degroeiling.nl

Routeplanner

BASISSCHOOL DE HORTUS

Populierenhof 2 en 10
2771 DG Boskoop

directie.hortus@degroeiling.nl
0172 215 912

ONZE SCHOOL

Over de Hortus
Visie en Missie
Hoe je ons herkent
Groepen
Peutergroep en BSO
Team
Schooltijden
Agenda
Verlof aanvragen

KENNISMAKEN

Rondleiding
De start, nieuwe leerling
Contact

 

SOCIAL MEDIA

Facebook Facebook
Instagram Instagram

OUDERS

Communicatie met ouders
Oudervereniging (OV)
Medezeggenschapsraad (MR)

 

Copyright 2025 - Basisschool De Hortus
Inloggen